Het digitale platform Horen en Zien is een initiatief van communicatiebureau Zenia.be, een team van door de wol geverfde communicatiespecialisten die hun expertise, in woord en beeld, delen met de gemeenschap.
Deeleconomie, netwerkeconomie, platformeconomie, het zijn begrippen van deze tijd. Het afgelopen coronaklimaat heeft ons met de neus op vele feiten gedrukt. Zo ook op het feit dat het belangrijk is om vraag en aanbod op een digitale manier samen te brengen. De klant surft op het internet naar het product en/of de dienst waar hij/zij nood aan heeft en wil die behoefte zo snel mogelijk kwalitatief ingevuld zien. Digitale platformen vormen hierbij het ideale kompas.
Deze platformen zijn niet meer weg te denken op onze huidige markt. Bedrijven zoals Airnbnb en Amazon zijn hier een goed voorbeeld van. Het zijn bekende platformen die de afgelopen jaren ongekend groot en succesvol zijn geworden. Ze matchen via hun digitale platformen de vraag en aanbod zonder tussenstappen. Op die manier kunnen ze snel, wendbaar en efficiënt een antwoord bieden op de vraag van hun klanten.
Digitale platformen brengen mensen, leveranciers en klanten samen. Het zijn online marktplaatsen waar gebruikers en leveranciers elkaar ontmoeten rond een geïntegreerd pakket van producten en diensten.
Horen en zien heeft de ambitie om op een laagdrempelige manier nieuws over muziek, theater en televisie te delen met Nederlandstalige kijkers, lezers en luisteraars.Â
Alain-Jan Trappeniers is de redacteur van dienst die vanuit zijn passie voor muziek en journalistiek stukjes schrijft over wat er bij ons en verder weg reilt en zeilt op het vlak van muziek, theater en televisie.Â
Horen en zien is dé online en offline community die focust op visuele en auditieve ontspanning. Hierrond creëert Horen en zien een gemeenschap van burgers die (audio)visuele informatie en ervaringen zoekt en deelt via het redactieplatform, social media, nieuwsbrieven, live events,…Kortom, Horen en zien wil mensen onderling verbinden.Â
De rode draad doorheen Horen en Zien zijn redactionele artikelen, foto’s en video’s met uiteenlopende invalshoeken. Dit kan cultureel, wetenschappelijk, educatief, sociaal of economisch zijn.Â
3 december 2022